vineri, 26 decembrie 2014

PRĂJITURA DEȘTEAPTĂ


Ingrediente
  • 8 ouă mari (9-10 ouă mai mici)
  • 750 ml lapte rece nefiert
  • 200 gr. unt moale
  • 250 gr zahăr
  • 1 esență de vanilie
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • un praf de sare
  • 200 gr făină
Mod de preparare
Separați gălbenușurile de albușuri.
Gălbenușurile se freacă cu 250 gr zahăr până devine ca o cremă albicioasă și densă.
Se adaugă untul moale, (prin moale înțeleg aproape topit) se amestecă bine, după care se adaugă în ploaie făina.
Se omogenizează foarte bine după care se adaugă amestecând continuu cu laptele rece.
Punem la o parte compoziția și începem să batem albușurile spumă tare cu un strop de sare.
Se adaugă zahărul vanilat după care cu grijă se încorporează spuma în compoziție.
Va rezulta o compoziție destul de lichidă, dar așa trebuie să fie.
Se unge cu un pic de unt și se tapetează cu făină o tavă mai adâncă și se varsă toată compoziția.
Se coace la foc moderat circa 1 h, dar este recomandat să verificați cam la 50 min, deoarece nu toate cuptoarele au aceeași putere de coacere.
Se scoate prăjitura din cuptor, se lasă la răcit în tava de copt iar când s-a răcit se introduce pentru câteva ore în frigider până se va răci foarte bine.
Se taie cu un cuțit curat înmuiat de fiecare dată în apă.

PS. De ce i se zice prăjitura deșteaptă sau inteligentă???
Pentru că, după cum se vede și în poză, în timpul coacerii se separă în 3 straturi.
Cel de jos și cel de sus, va arăta ca o foaie de plăcintă, iar în mijloc o cremă densă lucioasă.
Cui îi place Crema de zahăr ars, îi va plece și această prăjitură.
Pentru începătoare este foarte recomandată și nu numai.
Se face foarte ușor, și nu există riscul că nu va reuși.
Poftă bună.


Daţi un LIKE dacă v-a plăcut sau publicați pe pagina voastră să se bucure și alții de această prăjitură excepțională și foarte ușor de făcut.

Mă găsiți și pe Facebook, dând un clik aici.https://www.facebook.com/meniuri?ref=

2 comentarii :

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Na......și acum haideți să vă povestesc să mai râdeți și voi de pățaniile mele.
    Ieri, (adica 17 februarie ) am pregătit și eu cu mult drag (mai exact voiam) în formă rotundă de tort cu pereții detașabili, o prăjitură deșteaptă cu cacaco.
    M-am gândit eu, hai să încerc să fac din ea un tort, să vedem cum o ieși.
    ȘI........ ce credeți??????
    A ieșit.... dar unde...... pe jos!!!!!
    În momentul când am ridicat-o să o bag în cuptor, mi s-sa desprins tava de jos, și așa... m-am făcut o FATĂ DEȘTEAPTĂ, în loc de PRĂJITURĂ DEȘTEAPTĂ!

    RăspundețiȘtergere